Smart digital assistent för mobil
MyQ Roger är ett mobilt produktivitetsverktyg som är utformat för att hjälpa distansarbetare att hålla sig uppkopplade och produktiva var de än befinner sig. Utformat för att vara en helt personlig och beröringsfri plattform för kontorshantering, låter den dig skriva ut eller skanna dokument på distans—antingen via din kamera, Google-skanner eller din telefons röstassistent.
Som ett mångsidigt verktyg för distansarbete, skryter MyQ Roger om en användarvänlig gränssnitt och stöd för ett bra utbud av filformat, vilket gör det användbart för nästan varje form av arbete på språng. Oavsett om du vill hålla koll på dina finanser eller behålla åtkomst till dina kontorsenheter, kan den här appen hjälpa dig att behålla kontrollen.
En komplett molnbaserad assistent
MyQ Roger är perfekt för den föränderliga arbetslandskapet och passar personer som behöver hantera, överföra och skriva ut dokument när de är på språng. Som nämnt är det ett dokumenthanterings-verktyg som utnyttjar din telefons kapacitet. För att börja kan du använda din telefons kamera för att skanna dokument och läsa data. Appen har en inbyggd OCR-funktion som underlättar omvandlingen av bild till text från dina kameraskanningar.
Förutom skanning hjälper appen också till att digitalisera dina register. Oavsett om du behöver ha digitala kopior av dina ID-handlingar, dokument eller kvitton av skatteskäl kan denna app vara till hjälp. Användare får dedikerad molnlagring för individuella eller organisatoriska behov. Du kan ladda upp bilder och meddela dina lagkamrater för att se till att alla är informerade. Med denna app kan du även ta anteckningar med din enhet och omvandla dem till PDF:er.
Som en helt molnbaserad app kan du skriva ut dokument och hämta papperna när det passar dig. Admins kan enkelt konfigurera skrivare i nätverket med hjälp av NFC, även om det endast gäller stödda multifunktionella enheter (MFP). Dess unika protokoll sparar också tid och bandbredd genom att skicka uppgiften direkt till enheten utan att behöva passera genom en separat skriverserver.
Massivt anpassningsbar och användarvänlig
En annan styrka med MyQ Roger är hur användarvänlig den är. Vid din första användning av appen välkomnas du av en animerad assistent som kommer att guida dig genom appen. Efter detta är du fri att konfigurera appen som du önskar. Den har en strömlinjeformad app-layout som gör det enkelt att använda den om och om igen. För förstagångsanvändare kan det dock ta ytterligare tid eftersom du behöver konfigurera enhetspreferenser och behörigheter.
Det är också värt att notera att denna app erbjuder omfattande anpassningsalternativ. Du kan konfigurera kataloger och enhetsbehörigheter. Dess flexibla arbetsflödessystem tillåter dig att automatisera arbete och affärsprocesser för att spara tid. Slutligen använder den säkerhet på industriell nivå med QR-autentiseringsfunktioner—och utvecklarnas servrar lagrar inte informationen från dina uppladdade dokument. När verifierat kan du njuta av full fjärrkontroll för en kontaktlös skrivarupplevelse.
Var ansluten till dina dokument och enheter
Generellt sett är MyQ Roger en utmärkt app för personer som behöver konstant tillgång till sina dokument och MFP-enheter, som skrivare. Med ett säkert system kan användare enkelt logga in och skapa sin egen digitala arbetsplats, komplett med molnbaserad lagring för enastående tillgång och hanteringsalternativ. Genom din mobila enhet kan du skanna dokument, hantera dem över molnet eller skicka dem till en skrivare som finns i ditt hem eller kontor.